Svenskar?

Soffan said:
Det var nog lika bra :D , men de hade kunnat klippt lite mindre. Den var för kort tyckte jag 1.5 timme är lite för lite för en actionfilm kanske.
[post="1249274"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]​


jo jag håller med dig.... ^_^
 
DreamOutLoud said:
Hejsan!

Jag är färsk svensk på forumet och färk alias fan!

Kul att hitta andra
[post="1253426"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]​


Sverigetid....försöker hinna upp vad som har hänt genom att se säsong 1 som de sänder på TV400 också.

Men har rätt stor koll ändå
 
DreamOutLoud said:
Sverigetid....försöker hinna upp vad som har hänt genom att se säsong 1 som de sänder på TV400 också.

Men har rätt stor koll ändå
[post="1254841"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]​


hej Erika välkommen :hi:
 
tack!
jo de e faktist en beundransvärd organisation. ja e int själv me, men ja stöder de absolut! hehe ja har en sådan där amnesty skjorta också, som stöder att man ska få ut den dä burmanska kvinnan ur fängelset...vet du? ja älskar den skjortan.. :smiley:
vad gör man som medlem? ja vet va amnesty kämpar för, men vad har man för "uppgifter" som medlem av organisationen? :smiley:
 
pii_lena4ever said:
tack!
jo de e faktist en beundransvärd organisation. ja e int själv me, men ja stöder de absolut! hehe ja har en sådan där amnesty skjorta också, som stöder att man ska få ut den dä burmanska kvinnan ur fängelset...vet du? ja älskar den skjortan..  :smiley:
vad gör man som medlem? ja vet va amnesty kämpar för, men vad har man för "uppgifter" som medlem av organisationen?  :smiley:
[post="1268149"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]​

Nej jag vet faktiskt inte vad för skjorta du pratar om men jag har en amnesty t-shirt där det står "Stoppa våldet mot kvinnorna" som är deras största kampanj för tillfället.

Det man gör som medlem är att stödjer dem ekonomiskt med medlemsavgiften främst. Sedan är själva grundiden att alla skall kunna påverka på något sätt därför får man uppmningar att skicka brev till ett speciellt mål i varje amnestytidning man får som medlem. Ex. Släpp just den inspärrade jornalisten i det landet. Det är ett färdigskrivet brev man skriver under.
Dessutom får man information om olika demostrationer och dylikt amnesty håller på med.
 
Jag är med, betalar 20 kr i månaden, jättebra, då känns det inte som om det blir så dyrt som när man betalar en gång i månaden, och man gör nåt bra för världen, istället för att tex köpa godis en gång, eller liknande.
 
AliasFanSweden said:
Jag är med, betalar 20 kr i månaden, jättebra, då känns det inte som om det blir så dyrt som när man betalar en gång i månaden, och man gör nåt bra för världen, istället för att tex köpa godis en gång, eller liknande.
[post="1278075"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]​

exakt, det är ju egentligen ingenting betydelsefull´t för en själv man betalar men det hjälper mner än vad man tror.
 
Hej allihopa!

Jag kunde inte hålla mig utan laddade hem hela säsong 2 nu och tittade på sista avsnittet, The Telling idag eftermiddag och tänkte på en sak.

Det där kan inte vara stockholm! Jag har inte sett avsnittet förut utan bara bilder. Det ser snarare ut som köpenhamn eller typ Dublin. Vet någon om det är stockholm på bilden och var i sånna fall de hade tänkt det skulle vara.

Känner någon igen sig?
 
jag har hela tiden trott att det är en bild från Strömmen, med riksdagen.
Men sen är det förståss en studie de är i när de är på klubben osv.
 
ja klubben e åtminstone en studio..sen vet jag int om resten men ja tror nog de e äkta, för de har alltid använt äkta bild, eller åtminstone vad jag har sett..åtminstone när de var i helsingfors ( :woot: ) så var "bilden" (eller den 2 sekunder långa filmsnutten som bestod av att kameran filmade helsingfors från havet sett med kameran stilla... ^_^ ) äkta, även om de naturligtvis int ha flugi hit för att filma... ;)
 
Ja klubben fattar jag är en studio och jo visst har de visat riktiga bilder på andra städer men strömmen är inte så smal...och där ligger ju för fasiken slottet...inte sånna smala hus i en rad. Bron ser häller inte riktig ut.

Jag tror de blandat ihop det med köpenhamn, de blandade ihop stockholm med Malaga när hon åkte dit en gång.

Errors in geography: In the third episode of the first season, Sydney goes to Malaga, Spain. The skyline shown when she gets there is actually from Stockholm, Sweden. The sunset make all the buildings appear as sillhouettes, and in the foreground you can clearly see the distinctive shape of Stockholm's City Hall.
 
strömmen:

03-19-03.jpg


köpenhamn:

copen3.jpg


"stockholm" i Alias

ashd222304.jpg
 
Följer alla här alias med usa? säsong 4 asså? i sånna fall: vad tycker ni? Sämre än säsong 2 oxh 3 tycker jag, men bättre än säsong 1.
Gilla rinte att det är sm ett fristående avsnitt varje gång som det har varit lite.. roligare om det är en lång story som följer genom hela säsongen.. och att det sl**ar spännande..
/Bella
 
Back
Top